reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.5.2007, Jan Vítek, recenze
Představení chladičů máme za sebou a nyní zbývá si ukázat, jak se jednotlivé chladiče projevily v teplotních testech provedených na grafických kartách s čipy nVidia GeForce 7600GT a 7800GTX. Hodnocení nebude jednoduché a ani být nemůže, ale o tom až v článku.
Mark165161 | 10.6.200714:31
Škoda že se v testu neobjevilo relativně nové pasivní chlazení výkonných grafik od Arctic Cooling ­- Accelero S2 a především pak S1 by mohlo zdatně konkurovat výtězi tohoto testu. ­-­- A jak je u AC zvykem za podstatně výhodnější cenu.
Odpovědět0  0
H()L()T4 (4) | 9.5.20078:31
Minulý týden jsem si tento chladič koupil. Mám x1900GT rev 2.0 ­(s novým chladičem, stejným jako má X1950Pro­) a vždycky jsem měl problém s uchlazením. Při přetaktování by šel čip i o něco výše, ale to už jsem měl teplotu na kartě přes 80°C, takže se mi za chvilku restartoval komp. Poslední dobou už nezvládal chladič uchladit ani při default nastavení a tak jsem hledal recenzi na nějaký solidní chladič. TMG AT1 je otestovaný někde na zahraničních fórech, ale nevychází z testu nijak dobře. Dokonce je prý srovnatelný se stock chladiči.
Já mám naštěstí jinou zkušenost a po intstalaci nejde teplota čipu nad 55°C, a i teplota okolí šla o pěkných deset stupňů dolu. Nevím proč je navíc někdy kritizován výfuk teplého vzduchu ven ze skříně. Mě to přijde jako lepší řešení, než aby se mi takhle teplý vzduch motal dál ve skříni a zahříval mi ostatní komponenty. Mimochodem, přetaktování je o stupínek lepší, takže jsem se ze standardních 513 MHz dostal na 593 MHz, jen s paměťma jsem na tom stejně a zůstávám tak na 1620MHz. Navíc se už počítač nerestartuje a je daleko stabulnější. Můžu tedy vřele doporučit...
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 6.5.200714:51
Thermalright opat prevalcoval konkurecniu, nic nove pod slnkom. Takisto jeho Ultra­-120 a jeho vylepsena verzia Extreme kraluje v oblasti vzduchoveho chladenia CPU.
Odpovědět0  0
falcon2 (13) | 8.5.200716:55
Take kraluje co se tyce predrazeni...
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 9.5.20073:43
Za kvalitu sa plati kamarat.
Odpovědět0  0
zorro08 (5) | 4.5.200718:50
Zdravim!
Mam totiz tuhle kartu ­(8800GTS 320 MB­) ted pouzivam original chladic, a chci se zeptat, ze ma cenu koupit Thermaltake Tide Water CL­-W0052???
Uz nekdo ma toho vodnika??
Dik za odpoved
Odpovědět0  0
Pif (94) | 5.5.200710:32
Spominany vodnik je priserny kram, rozhodne nekupovat. Tieto smiesne slotove vodniky maju malu ucinnost ­(vymennik s malou plochou, ofukovany malym ventilatorom = blbost­). Bud poriadny vodnik CPU + GPU, s externym vymennikom ­(mimo case­) alebo si tam radsej kup iny chladic na 8800. Aj ked v teste dopadol Tide Water hlucne ale relativne vykonne, myslim ze na 8800 nebude stacit je to uplne ina trieda.

Ak zozenies Thermalright HR­-03 Plus, to bude ovela lepsia volba ­- testy vyzeraju velmi slubne.
Odpovědět0  0
Maphish | 4.5.200716:22
Dobrá recenze, ale test na topících Radeonech by jistě ukázal více. Který si mám vybrat na X1950XT? Vrtulník od Ati Sapphire je hlučnej a chlazení jistě neodpovídá hlučnosti... . Máte někdo zkušenosti?
Odpovědět0  0
Holda29 (7) | 4.5.200717:53
pockej na S1
Odpovědět0  0
Bala | 4.5.200718:03
Právě na něj by se ten Thermaltake TMG AT1 hodil, ale jak jsem říkal, chtělo by to hodit sem recenzi.
Odpovědět0  0
Bala | 4.5.200715:12
Nebylo by možné udělat recenzi i na chladič Thermaltake TMG AT1? Ti, co jej mají si ho dost pochvalují, tak by ně zajímalo, jestli je na to s vlastnostmi stejně jako zde recenzované modely od Thermaltake, nebo je to ­"o něčěm jiném­".
Odpovědět0  0
qq | 4.5.200714:41
ma vyznam davat tie male chladice na pamate grafickej? nalepil som si ich nedavno na graficku, a pamate nesli pretaktovat ani o jedno percento viac ako bez chladenia...
p.s. pastu ste pouzivali dodavanu k chladicom ci nieco vlastne
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 4.5.200715:08
Ano, má to význam. Především z hlediska životnosti. Chlazené paměti dosahují nižších teplot = delší životnost. Přetaktovat pouze díky chlazení více nepůjdou. Možnost je zvednutí napětí pamětí a jejich přetaktování, tady už se chladiče mohou projevit.
Odpovědět0  0
qq | 4.5.200718:32
hm, tak to asi len uprava biosu
Odpovědět0  0
Stratos. | 4.5.20078:38
mam HR 03 na X1900XTX a uchladi ji pasivne na 85°C v max zatezi :­) maximalni spokojenost
Odpovědět0  0
Tronmkiheda | 21.5.200716:52
Mám Saphire x1900XT a fakt je to hodně hlučné. přemýšlel jsem o změně chladiče, ale bojím se ztráty záruky. Vy jste se na to prostě vykašlal a nebo výměna chladiče neznamená ztrátu záruky?
Odpovědět0  0
Metudek | 10.10.200719:37
znamená to strátu záruky
Odpovědět0  0
drops (1) | 11.11.20079:27
Pri poskodeni karty to znamena stratu zaruky.
Odpovědět0  0
rene.v | 4.5.20078:23
souhlasim s tomasjerry. GF7800GTX ma ve spicce prikon 72W, soucasny hit vyssiho mainstreamu X1950Pro ma 94W. Zatezovy test s Ati by byl pro posouzeni ucinnosti chladicu vhodnejsi.
Odpovědět0  0
tomasjerry (229) | 4.5.20077:30
Preco ste testoval taku srotku NV 7800 to ste mohli radsej testovat X1950 pro, ved je velmi rozsirena. Test s chladicom Arctic Cooling NV Silencer 5 rev. 3 by som osobne uplne vylucil. Neda sa totiz pouzit na ziadnu novsiu kartu, nakolko sa NV 7800 uz dlllho nevyraba. Test sa mi paci, urcite snim bolo vela roboty, ale vyber Takzvane vykonnej karty ne naozaj uplne nestastny.
Odpovědět0  0
falcon2 (13) | 8.5.200717:00
Bohuzel tyto nahradni chladice byvaji casto zpozdene po vydani karty o urcity cas...dale je problem najit kartu na kterou jde pridelat vetsina chladicu aby bylo mozne srovnani vykonu chladicu...
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 4.5.20072:21
on se dodava bez pasivu na pameti? ted sem bral starsi verzi VGAHG2 AL a k tomu byla redukce molex­/4x3pin 12 a 5V, pasivy na pameti a rucni regulace na jeden fan 5­-12V... kdyz sem zpocital cenu prislusenstvi tak sem se dostal na 200,­- coz vzhledem k cene chladice 270,­- neni vubec spatny...
Odpovědět0  0
HalenTech (21) | 4.5.20074:55
Myslel jsem oproti ostatním typům chladičů v testu.... paměti zvyšují celkovou teplotu chladiče....
Odpovědět0  0
HalenTech (21) | 4.5.20074:56
nevermind
Odpovědět0  0
HalenTech (21) | 4.5.20071:43
Takže opravdu povedený chladič. Nesmí se opomenout, že tento chladič oproti ostatním typům chladí i paměti. Takže rozhodně příjemný výsledek.
Odpovědět0  0
bart001 | 4.5.200714:56
Jo jo,Arctic cooling to je sázka na jistotu,už nedávám do pc nic jiného,jednou jsem koupil primecooler a byl to neskutečný šrot
Odpovědět0  0
Tunseng (346) | 6.5.20078:08
souhlasím, na silencery si opravdu nemohu ani v nejmenším stěžovat, je to prostě už spolehlivá klasika. Trochu mě však zklamaly accelera, dodnes mi nikdo uspokojivě nevysvětlil ­(tedy kromě toho že to pry melo byt jakesi doporučení ze zenulé BTX specifikace­) proč je ­"lepší­" rozbíjet ohřátý vzduch o základní desku než jej prostě vyfukovat rovnou ven z bedny.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.